Forma, Paulina2020-03-242020-03-242019Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(30)/2019, s. 205–2102080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5348Przedmiotem analizy w prezentowanym artykule jest refleksja nad zjawiskiem sharentingu (upowszechniania przez rodziców informacji i wizerunku dotyczących swoich dzieci na łamach portali społecznościowych) odniesiona do opinii użytkowników internetu. Kontekst zmian aktywności rodziców uwidocznia w mojej ocenie również nową funkcję społeczną pedagoga jako organizatora sieci informacji o zagrożeniach wynikających z niewłaściwego postępowania w mediach społecznościowych oraz twórcypowiązań pomiędzy różnymi instytucjami publicznymi i niepublicznymi zajmującymi się dobrem dziecka.The subject of the analysis in the presented article is the reflection on the phenomenon of sharenting (dissemination of information and image of their children on the pages of social media by the parents) related to the opinion of Internet users. The context of changes in parental activity, in my opinion, also reveals the new social function of the pedagogue as the organizer of the information network on the dangers of improper conduct in social media and the creation of links between various public and private institutions dealing with the child's good.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/sharentingmedia społecznościowerola pedagoga społecznegodobro dzieckasocial mediathe role of a social pedagoguethe good of the childInternetowa wizualizacja życia rodzinnego na przykładzie zjawiska sharentinguOnline Visualization of Family Life on the Phenomenon of Sharentingarticle10.15584/eti.2019.4.272450-9221