Łuszczek, Krzysztof2018-10-172018-10-172018Dydaktyka Informatyki T. 13 (2018), s. 67–752083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3933Ostatnie lata przynoszą coraz więcej głosów krytycznych dotyczących zastosowania nowych technologii w edukacji. Uporządkowana, krytyczna debata dotycząca tego problemu ma pomóc właściwie ukierunkować refleksję badawczą. Nie chodzi o eliminację nowych technologii z edukacji, ale o efektywne ich wykorzystanie oparte na rzetelnym opisie aktualnego stanu, pozbawionym przesadnego entuzjazmu charakterystycznego dla pierwszych dekad rozwoju technologii cyfrowych.Recent years have brought more and more critical voices on the application of new technologies in education. A structured, critical debate on this problem is to help properly direct the research reflection. This is not about the elimination of new technologies from education but their effective use based on a reliable description of the current situation without exaggerated enthusiasm being characteristic of the first decades of the development of digital technologies.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/edukacjanowe technologieInterneted-techeducationnew technologyWokół debaty „ed-tech”. Krytyka edukacyjnego wykorzystania nowych technologiiAround the “ed-tech” debate. A criticism on the educational use of new technologiesarticle10.15584/di.2018.13.92543-9847