Wilsz, Jolanta2019-10-102019-10-102019Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(28)/2019, s. 140–1472080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4947W artykule zaprezentowano cybernetykę jako naukę interdyscyplinarną i jej miejsce w nowoczesnej nauce. Przedstawiono argumenty uzasadniające konieczność zamieszczenia cybernetyki w programach nauczania. Wskazano rodzaje problemów możliwych do rozwiązania dzięki wiedzy cybernetycznej.In the article cybernethics is presented as an interdisciplinary science and its place in modern science. Arguments supporting the need to include cybernethics in teaching programmes are substantiated. Types of problems capable of being solved thanks to the knowledge of cybernethics are illustrated.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/cybernetykasterowanieproces edukacyjnystałe indywidualne cechy osobowościoptymalizacjacyberneticssteeringeducational processconstant individual personality traitsoptimizationArgumenty uzasadniające konieczność nauczania cybernetykiArguments for Necessity of Teaching Cybernethcsarticle10.15584/eti.2019.2.202450-9221