Belcer, Agnieszka2015-09-282015-09-282015-09-282084-9338http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1231W artykule przestawiono zagadnienia promowania czytelnictwa i bibliotek za pomocą kampanii czytelniczych wykorzystujących różne media. Omówiono podstawowe założenia marketingu mix bibliotek oraz przedstawiono przykłady wybranych akcji czytelniczych: telewizyjnych, internetowych, opartych na reklamie zewnętrznej, i innych m. in. street art, murale, bookcrossing, flashmob.The article presents issues related to the promotion of reading and libraries by means of reading campaigns using various media. The author discusses the basic objectives of marketing-mix designed for libraries and presents examples of reading campaigns based on television, Internet, outdoors advertising and other ideas, such as street art, murals, bookcrossing, or flashmob.Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/akcje czytelniczebibliotekiczytelnictwopromocja czytelnictwamarketing bibliotecznyreading campaignslibrariesreadingreading promotionlibrary marketingPromowanie czytelnictwa i bibliotek z pomysłem: przegląd wybranych akcji czytelniczychPromotion of reading and libraries with a creative idea: review of selected reading campaignsarticle