Marszałek, Aleksander2017-10-242017-10-242017Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)/2017, s. 32–372080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3061W artykule ukazano i uzasadniono potrzebę badań zainteresowań zawodowych, edukacyjnych u studentów. Teoretyczne rozważania uzupełniono badaniami zainteresowań edukacją studentów kierunku edukacja techniczno-informatyczna. Przeprowadzone badania wykazały, że studia odgrywają znaczącą rolę w pojawianiu się i rozwoju zainteresowań edukacyjnych (wzrost wskaźnika syntetycznego od 0,86 do 2,07). Zainteresowania studentów edukacją w czasie 3,5-letniego okresu studiów stają się bardziej silne, głębokie i trwałe.In the article it is shown and justified the need for research of vocational, educational interests of university students. Theoretical considerations have been supplemented with research of educational interests of students course of study Education in Technology and Computer Science. The research showed that studies played a significant role in the emergence and development of the interests in education (an increase of the synthetic index from 2,31 to 3,78). Students’ interest in education during the 3,5-year period of study is becoming more powerful, deep and lasting.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/zainteresowaniazainteresowania zawodowezainteresowania edukacjądydaktyka szkoły wyższejinterestsvocational interestseducational interestshigher educationZainteresowania edukacją studentówEducational Interests of Studentsarticle10.15584/eti.2017.2.32450-9221