Piecuch, Aleksander2019-10-102019-10-102019Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(28)/2019, s. 80–852080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4938Dziennik elektroniczny w założeniu ma przynieść korzyści trzem stronom procesu edukacji: uczniowi, rodzicowi i nauczycielowi. Dla ucznia winien stanowić informację zwrotną i pełnić rolę motywacyjną. Dostęp rodzica do e-dziennika ma na celu zintensyfikowanie wzajemnej komunikacji ze szkołą. Nauczyciel natomiast zyskuje narzędzie wspomagające go w procesie dydaktycznym i sprawozdawczym. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy te założenia znajdują potwierdzenie w rzeczywistości.An e-class register is intended to benefit the three parties of the education process: the student, the parent and the teacher. For the student, it should provide feedback and act as an incentive. Parent’s access to the e-class register is aimed at intensifying mutual communication with the school. The teacher gains a tool to assist him in the didactic and reporting process. The article is an attempt to answer the question whether these assumptions are confirmation in real.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/e-dzienniksystem informatycznykomunikacja rodzic-szkołae-class registerIT systemparent-school communicationMonitorowanie procesu kształcenia ucznia – e-dziennikMonitoring the Student’s Education Process – e-Class Registerarticle10.15584/eti.2019.2.112450-9221