Pietrzycka, Małgorzata2020-03-232020-03-232019Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(30)/2019, s. 137–1442080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5339W artykule skupiono się na wyjaśnieniu terminów kultura organizacyjna przedszkola i kultura organizacyjna dyrektora przedszkola, analizie definicji kapitału społecznego, jego determinantów, składników. Szczególną uwagę zwrócono na kapitał społeczny współczesnego przedszkola, którym są nauczyciele i rodzice. Przeanalizowano te czynności dyrektora, które wynikają z pełnionych przez niego obowiązków i równocześnie oddziaływują na budowanie kapitału społeczności lokalnej.The article focuses on explaining the term organizational culture of the kindergarten, the organizational culture of the kindergarten director, analyzing the definition of social capital, its determinants and components. Special attention was paid to the social capital of modern kindergarten, which are teachers and parents. Furthermore, those of director's activities were analyzed, which result from his duties and at the same time affect building of a local community social capital.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/dyrektorkultura organizacyjna dyrektora przedszkolaprzedszkoleedukacjawychowanieodpowiedzialnośćkapitał społecznyheadmistressorganizational culture of the kindergarten directorkindergarteneducationupbringingresponsibilitysocial capitalKultura organizacyjna dyrektora przedszkola w kontekście budowania kapitału społeczności lokalnejOrganizational Culture of Kindergarten Director in Terms of Building a Local Community’s Social Capitalarticle10.15584/eti.2019.4.182450-9221