Babiarz, MirosławGarbuzik, Paweł2017-11-102017-11-102017Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(21)/2017, s. 23–312080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3114Artykuł prezentuje pojęcie tożsamości, rozpatruje konteksty, w których kształtuje się poczucie tożsamości. Następnie zostają przedstawione fazy kształtowania się własnego „ja” na różnych etapach życia człowieka, a także niewątpliwy wpływ procesu edukacji, zarówno formalnej, jak i nieformalnej, na kreowanie tożsamości u młodych ludzi.The article presents the notion of identity, examines the contexts in which identity is shaped. Then they show the stages of self-development at different stages of human life, as well as the undoubted influence of the educational process, both formal and informal, on the creation of identity in young people.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/tożsamośćpoczucie tożsamościrozwój tożsamości człowiekaedukacja a kształtowanie tożsamościidentitydevelopment of human identityeducation and shaping of identityTożsamość. Istotny element realizacji potrzeb rozwojowych i edukacyjnychIdentity. An Essential Element of Meeting Development and Educational Needsarticle10.15584/eti.2017.3.22450-9221