Englert-Bator, Anna2018-03-262018-03-262017Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(22)/2017, s. 84–902080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3448Artykuł jest próbą wglądu w niektóre współczesne zagrożenia, które mogą utrudniać proces edukacji: nieuczciwość akademicką, prokrastynację, wielozadaniowość. Autorka opisuje te zjawiska i towarzyszące im trudności oraz analizuje konsekwencje dla uczącej się młodzieży.This article reviews contemporary phenomena that pose threats to effective education: academic disintegrity, academic procrastination, multitasking. The author makes a brief description of these phenomena and difficulties that might be associated with them and shows negative consequences for the learning youth.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/zagrożenia w edukacjiprokrastynacjanieuczciwość akademickawielozadaniowośćThreats in educationacademic dishonestyacademic procrastinationmultitaskingWybrane współczesne zagrożenia dla edukacji w aspekcie psychologicznymSelected Contemporary Threats in Education in the Psychological Perspectivearticle10.15584/eti.2017.4.102450-9221