Bobek, Mirosław2019-03-052019-03-052018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 282–2872080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4388W artykule przedstawiono analizę z badań nad stanem kompetencji pracowników młodocianych kończących naukę zwodu w warunkach rzemiosła. Zaprezentowano wybrane ustalenia terminologiczne. Dokonano oceny umiejętności, które są potrzebne do realizacji zadań w wyuczonym zawodzie. Przedstawiono, jak rzemieślnicza szkoła zawodowa jako środowisko wpływa na kształcenie kompetencji.This article presents the analysis related to the research about the competencesof youth workers finishing the education/professional training in craft. It provides selected definitions of the competences. The skills that are needed to carry out tasks in their profession have been assessed. It is discussed how a professional vocational school as an environment influences the development of the competences.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/kształcenie zawodowekompetencjepracownik młodocianyrzemiosłovocational educationjuvenile employee/workercraftKompetencje pracowników młodocianych kończących naukę w Rzemieślniczej Szkole Zawodowej – raport z badańCompetences of Juvenile Employee Graduating from the Craft Vocational School – a Research Reportarticle10.15584/eti.2018.4.392450-9221