Wójcik, Joanna2018-10-222018-10-222018Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(23)/2018, s. 299–3062080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3988Wprowadzenie Krajowych Ram Kwalifikacji wpłynęło na różne aspekty funkcjonowania uczelni wyższych, w tym proces kształcenia na odległość. W artykule omówiony został wpływ tych regulacji na tworzenie zawartości kursów online, prowadzenie zajęć za pośrednictwem platformy e-learningowej oraz zarządzanie procesem zdalnego nauczania. Przedstawiono również sposób uwzględnienia Krajowych Ram Kwalifikacji na platformie LCMS Blackboard z wykorzystaniem obiektów wiedzy.Implementation of the National Qualifications Framework influenced on different aspects of functioning of universities including distance learning process. In the article an influence of this regulation on creation of content of online courses, teaching through the e-learning platform and management of remote teaching process were described. The way of consideration of the National Qualifications Framework on the LCMS Blackboard platform with usage of knowledge objects was also presented.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/KRKcele i efekty kształceniaobiekty wiedzyplatforma e-learningowametadaneNQFeducation effects and objectivesknowledge objectse-learning platformmetadataWpływ Krajowych Ram Kwalifikacji na system e-learningowy uczelni wyższejInfluence of the National Qualifications Framework on the University’s e-Learning Systemarticle10.15584/eti.2018.1.402450-9221