Oronowicz-Kida, Ewa2025-03-062025-03-062024-12Słowo. Studia językoznawcze nr 15/2024, s. 147-1562082-6931https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11388Kolory budzące konkretne skojarzenia, odsyłające do wybranych miejsc, przedmiotów, wydarzeń są współcześnie często wykorzystywane w tekstach reklamowych, które powinny być sensualnie atrakcyjne. O tę atrakcyjność zabiega również firma Victoria`s Secret, która w opisach bielizny damskiej na stronach oficjalnego e-sklepu wykorzystuje nazwy kolorów aktywujące wszystkie zmysły, ze szczególnym uwzględnieniem wzroku i smaku. Nazwy te pełnią w komunikacji społecznej funkcje komunikacyjną i emotywną, ale przede wszystkim bardzo cenną ze względów marketingowych funkcję perswazyjnąNowadays, colours that evoke specific associations and refer to selected places, objects or events are often used in advertising texts, which should be sensually attractive. This attractiveness is also sought by the Victoria’s Secret company, which uses colour names activating all the senses, with particular emphasis on sight and taste, in the descriptions of women’s underwear on the official e-commerce website. These names have a communicative and emotive function in social communication, but above all a persuasive function, which is very valuable for marketing reasons.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/kolornazwazmysłydamska bieliznacolournamesenseswomen’s underwearSensualne nazwy kolorów damskiej bielizny (na przykładzie firmy Victoria`s Secret)Sensational colour names for women’s underwear (using Victoria’s Secret as an example)article10.15584/slowo.2024.15.92956-963X