Musioł, Marcin2023-02-032023-02-032022-12Dydaktyka Informatyki T. 17 (2022), s. 69–78978-83-8277-031-52083-3156https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8540Wprowadzenie programowania do obowiązkowych treści kształcenia edukacji informatycznej w klasach początkowych ocenić należy jako znaczącą zmianę jakościową tej edukacji. Niestety, nie podjęto przy tym zakrojonych na szeroką skalę działań mających na celu przygotowanie merytoryczne i metodyczne nauczycieli do realizacji tych treści. Ponad cztery lata praktyki dały tym nauczycielom możliwość nabycia kompetencji nauczania programowania, zwłaszcza w procesie samokształcenia. Inny problem w nauczaniu programowania stanowi poziom rozwoju uczniów tych klasThe introduction of programming to the compulsory content of IT education in the early school classes should be assessed as a significant qualitative change in this education. Unfortunately, no large-scale activities aimed at substantive and methodological preparation of teachers for the implementation of this content were undertaken. Over four-years practice gave these teachers the opportunity to acquire programming teaching competences, especially in the process of self-education. Another problem in teaching programming is the level of development of students in these classes.polAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/programowanieedukacja wczesnoszkolnaScratchBaltieScottie Goprogrammingearly school educationNauka programowania dla uczniów klas 1–3 – możliwości i ograniczeniaLearning of programming among students in grades 1–3 – possibilities and limitationsarticle10.15584/di.2022.17.72543-9847