Chojak, Małgorzata2019-08-132019-08-132019Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(27)/2019, s. 261–2662080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4833Nowe technologie są dziś nieodłączną częścią życia dzieci. Badania naukowe wskazują zarówno na pozytywne i negatywne skutki ich użytkowania – także w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Terapeuci, nauczyciele czy rodzice z entuzjazmem korzystają z gier edukacyjnych, programów logopedycznych i innych innowacji. Niestety niewiele z nich zostało poddanych badaniom weryfikującym ich skuteczność. Artykuł zawiera krótki przegląd wyżej wymienionej problematyki.New technologies are now an inexpensive part of children’s lives. Scientific research indicates both positive and negative effects of their use – also when working with children with special educational needs. Therapists, teachers or parents are enthusiastic about educational games, speech therapy programs and other innovations. Unfortunately, not many of them have been tested to verify their effectiveness. The article contains a brief overview of the above issues.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/specjalne potrzeby edukacyjnenowe technologiemózgterapiaspecial educational needsnew technologiesbraintherapyNowe technologie w diagnozie i pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych – inspiracje do badań naukowychNew Technologies in Diagnosis and Work with Children with Special Educational Needs – Inspiration for Scientific Researcharticle10.15584/eti.2019.1.342450-9221