Kiedrowicz, Grzegorz2017-02-142017-02-142016Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(18)/2016, s. 209–2142080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2339System szkolny ulega ciągłym zmianom. Jego reforma najczęściej ma charakter formalny i dotyka struktury tego systemu. Nie zauważa się dysonansu, jaki występuje między stosowaniem współczesnych urządzeń mobilnych związanych z IT przez uczniów i studentów a wykorzystywaniem ich w procesie nauczania przez nauczycieli wszystkich szczebli. Badania na temat aktualnego funkcjonowania studentów kształconych na nauczycieli w świecie mobilnych urządzeń pozwolą na określenie przyszłych trendów wykorzystywania tych urządzeń w polskich szkołach.The education system is constantly changing. It’s reform is mostly formal and affects the whole structure of the system. The dissonance, between using the modern mobile devices, associated with IT by the students and deployment in the teaching process by the teachers at all levels, is not noticeable. Research on the current functioning of the students, educated teachers, in the mobile devices world will help to determine the future trends in those devices use in Polish schools.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/nauczycielurządzenia mobilnemediateachermobile devicesmediaRola i znaczenie mediów mobilnych w kształtowaniu przyszłego nauczycielaThe role and importance of mobile media in the creation of the future teacherarticle10.15584/eti.2016.4.26