Długosz, Agnieszka2020-03-232020-03-232019Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(30)/2019, s. 46–522080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5326Zadaniem współczesnej szkoły nie jest przekazywanie rozległej wiedzy teoretycznej, ale też przygotowanie uczniów do ciągłego uczenia się, tworzenia rzeczy nowych i wartościowych, szukania niekonwencjonalnych rozwiązań, a więc rozwijanie myślenia, samodzielności, pomysłowości, twórczej aktywności. Rozwijaniu aktywności twórczej sprzyja nauczyciel – jego osobowość oraz sposób pracy z uczniami. W artykule wskazano na możliwość rozwijania aktywności twórczej uczniów poprzez gry dydaktyczne.The task of modern school is not to transmit extensive theoretical knowledge but to prepare students for continuous learning, creating new and valuable things, searching for unconventional solutions, and thus developing thinking, independence, creativity, and creative activity. Developing creative activity promotes teacher, his personality and way of working with students. The article indicates the possibility of the development of creative activity of students through educational games.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/aktywnośćaktywność twórczagry dydaktyczneactivitycreative activitydidactic gamesRozwijanie aktywności twórczej uczniów poprzez gry dydaktyczneDeveloping of Creative Activity of Students through Didactic Gamesarticle10.15584/eti.2019.4.52450-9221