Kęsy, Marek2016-07-182016-07-182016Aleksander Piecuch, Dydaktyka Informatyki T. 11 (2016), s. 125–1312083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1738Potencjał techniczny w zakresie kreowania wirtualnej rzeczywistości (VR) daje możliwość jej zastosowania w różnych dziedzinach i obszarach życia człowieka. Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości wydaje się zasadne w procesach kształcenia. Przykładem praktycznego wykorzystania technologii wirtualnej rzeczywistości w procesach nauczania i szkoleniach mogą być symulatory VR stosowane w zakresie szkolenia wojskowego, medycynie lub technice.A technical potential within the range of virtual reality (VR) creation allows to use it in different fields and zones of human activity. An application of virtual reality in education seems to be appropriate. VR simulators are a good example of practical application of the virtual reality in education and vocational training in military, clinical and engineering schooling.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/symulatorwirtualna rzeczywistośćkształcenieefektywnośćsimulatorvirtual realityeducationefficiencySymulatory wirtualnej rzeczywistościVirtual reality simulatorsarticle10.15584/di.2016.11.16