Falencka-Jabłońska, Małgorzata2018-03-272018-03-272017Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(22)/2017, s. 152–1592080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3458W artykule przedstawiono metody skutecznego kształcenia dzieci i młodzieży w zakresie poznawania praw przyrody, mechanizmów oraz procesów w sposób przyczynowo-skutkowy. Jednocześnie wskazano, jak można zdobytą wiedzę wykorzystać w rozwiązywaniu praktycznych problemów związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska. Ważnym elementem edukacji prośrodowiskowej jest również kształtowanie właściwych postaw wobec przyrody młodego pokolenia Polaków, od których już niebawem zależeć będzie stan naszej przyrody i jej zasobów.In the article presented are methods of effective education of children and youth on learning the laws of nature, mechanisms and processes in a cause and effect way. At the same time showed was how to use acquired knowledge in solving practical problems connected with protection and formation of environment. An important element of pro-environmental education is also shaping of proper attitude, of young generation of Poles, towards nature. Soon, the state of our nature and its resources will depend on them.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/edukacja przyrodniczaleśne przedszkoladebata oksfordzkaOlimpiada Wiedzy Ekologicznejenvironmental educationforest preschoolsOxford-style debateOlympic Ecological KnowledgePopularyzacja wiedzy przyrodniczej i skuteczność edukacji ekologicznej młodego pokoleniaPopularization of Environmental Education and the Effectiveness of Ecological Education of the Young Generationarticle10.15584/eti.2017.4.202450-9221