Nowak, Janusz2017-11-132017-11-132017Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(21)/2017, s. 135–1422080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3132Rosnąca rola nowych technologii spowodowała zmiany w sposobie przeprowadzania egzaminu zawodowego. Jedną z nich jest możliwość przeprowadzania egzaminu teoretycznego w wersji elektronicznej. W opracowaniu przedstawione zostały procedury związane z tą formą zewnętrznego oceniania uczestników kształcenia zawodowego. Zamieszczone zostały również dane statystyczne obrazujące odsetek szkół korzystających z tego rozwiązania.The growing role of new technologies has resulted in changes in the way a vocational exam is conducted. One of them is the possibility to conduct the theoretical exam in electronic version. The work presents the procedures related to this form of external assessment of vocational training participants. There are also statistics showing the percentage of schools using this solution.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/egzamin zawodowykształcenie zawodoweoperator egzaminustruktura egzaminu zawodowegowady i zalety egzaminu elektronicznegovocational examvocational educationexam operatorexam structureadvantages and disadvantages of the electronic examElektroniczny system przeprowadzania egzaminu zawodowegoElectronic Vocational Examination Systemarticle10.15584/eti.2017.3.192450-9221