Warchoł, Tomasz2022-12-282022-12-282022-12Kultura-Przemiany-Edukacja T. 10 (2022), s. 147–155978-83-8277-048-32300-9888https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8392Rozpoczęcie epidemii spowodowanej wirusem SARS-CoV-2 w dniu 12 marca 2020 roku spowodowało znaczące zmiany we wszystkich aspektach edukacji. W artykule zaprezentowano aktualne kierunki rozwoju edukacji wyodrębniając kształcenie odbywające się w szkole i poza nią. Na podstawie przedstawionego podziału edukacji ukazano wyzwania, jakie po pandemii COVID-19 mają przed sobą aktualnie istniejące rodzaje edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej.The start of the SARS-CoV-2 epidemic on March 12, 2020 has brought about significant changes in all aspects of education. The presented article presents the current directions of education development, distinguishing between in-school and out-of-school education. On the basis of the presented division of education, the challenges faced by the currently existing types of formal, non-formal and informal education after the SARS-CoV-2 epidemic are presented.polAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/edukacja formalnaedukacja pozaformalnaedukacja nieformalnawyzwania edukacjipandemia COVID-19formal educationnon-formal educationinformal educationeducational challengesCOVID-19 pandemicWspółczesne kierunki rozwoju edukacji w społeczeństwie edukacyjnymModern trends in educational development in an educational societyarticle10.15584/kpe.2022.10.92544-1205