Stolińska, AnnaBurakowski, Dariusz2018-03-272018-03-272017Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(22)/2017, s. 169–1752080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3460W artykule przedstawiono wyniki badań jakościowych, w których wykorzystano technikę eye trackingową w celu analizy procesu odczytywania informacji przedstawionych w postaci infografik. Badanie przeprowadzono wśród studentów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Rozważany problem dotyczy możliwości identyfikacji wzorców przetwarzania informacji za pomocą techniki śledzenia ruchów gałek ocznych (m.in. analizy ścieżki wzroku badanych) i możliwości ich aplikacji w doskonaleniu metod uczenia się wizualnego.This article presents the results of qualitative research, which used eye tracking technology to analyse the process of reading data from infographics. The survey was conducted among students of Pedagogical University of Cracow. The problem relates to the ability to identify patterns of information processing by means of eye tracking technology (inter alia by analysis of scan path) and their application in improving visual learning methods.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/wzorce przetwarzania informacjiinfografikibadania edukacyjneokulografiapatterns of information processinginfographicseducational researcheye trackingWzorce przetwarzania zwizualizowanych treści edukacyjnychPatterns of Processing Visual Educational Contentarticle10.15584/eti.2017.4.222450-9221