Dobrzańska, MałgorzataSobczyk, WiktoriaNagorniuk, Oksana2016-10-272016-10-272016Wojciech Walat, Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(16)/2016, s. 251–2572080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2004Publikacja zrealizowana w ramach pracy statutowej nr 11.11.100.482.W artykule opisano proste i złożone media wykorzystywane w procesie dydaktycznym. Przedstawiono programy promocyjne realizowane w parkach narodowych w Polsce. Przygotowano projekt multimedialnego przewodnika po Gorczańskim Parku Narodowym. Przewodnik jest przykładem połączenia technologii komputerowej z edukacją. Może być wykorzystywany w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych i średnich w ramach zajęć z biologii, ekologii i edukacji ekologicznej.This article describes simple and complex media used in the didactic process. The promotional programs implemented in the national parks in Poland were presented. A draft of multimedia guide in the Gorce National Park was proposed. The guide is an example of combination of computer technology with education. It can be used in primary, post primary and secondary schools in the course of biology, ecology and environmental education.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/multimediaedukacjaprzewodnikpark narodowyeducationguidenational parkMultimedia jako narzędzie wspomagania edukacji ekologicznejMultimedia as a tool for environmental educationarticle10.15584/eti.2016.2.33