Filipkowski, PiotrPolańska, Krystyna2024-12-132024-12-132024-12Dydaktyka Informatyki T. 19 (2024), s. 119-126978-83-8277-214-22083-3156https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11097Tworzenie własnych aplikacji bez konieczności uczenia się programowania stało się możliwe dzięki zastosowaniu Low-Code i No-Code. Narzędzi do ich tworzenia dostarczają platformy informatyczne oferujące dostęp do gotowych rozwiązań chmurowych. Celem artykułu jest zaprezentowanie efektów wdrożonego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie nowego podejścia do wyposażenia studentów w wiedzę i umiejętności dopasowane do wymagań współczesności. Dostępne na rynku platformyLow-Code i No-Code stanowią narzędzie sprawnego wdrażania studentów do algorytmizacji procesów biznesowych.Creating your own applications without having to learn programming has become possible due to the use of Low-Code and No-Code. The tools for their creation are available on IT platforms that offer access to ready-made cloud solutions. The aim of the article is to present the effects of the new approach implemented at the Warsaw School of Economics to equip students with knowledge and skills tailored to the requirements of modern times. Low-Code and No-Code platforms available on the market are a tool for students to perform algorithmization of business processes.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/przetwarzanie w chmurzeprogramowanie niskokodowealgorytmizacja procesów biznesowychkreatywnośćCloud ComputingLow-Code No-CodeAlgorithmization of Business ProcessesCreativityZmiana programowa informatyki gospodarczej w dydaktyce SGH w kontekście aktualnych trendów technologicznychChallenges related to teaching the subject of Internet technologies in IT majorsarticle10.15584/di.2024.19.92543-9847