Sereda, Andżelika2019-03-072019-03-072018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 541–5452080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4427Artykuł powstał pod kierunkiem opiekuna Koła Naukowego „Edukacja bez granic”, dr. hab. prof. UR W. Walata.Niniejszy artykuł zawiera charakterystykę zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w oparciu o literaturę przedmiotu oraz propozycję metodologii badań przygotowania do wykonywania tego zawodowego.Thisarticlepresents the characteristics of the teachingprofession of earlychildhoodeducationbased on the literature of the subject and the methodologyproposal for the study of training for performing thisvocational.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/nauczycielprzygotowanie zawodoweedukacja wczesnoszkolnateachervocational preparationearly school educationPrzygotowanie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z punktu widzenia nowoczesnej szkoły – propozycja metodologii badańProfessional Training of Early School Education Teachers from the Point of View of a Modern School – a Proposal for Research Methodologyarticle10.15584/eti.2018.4.782450-9221