Warzocha, Tomasz2016-10-252016-10-252016Wojciech Walat, Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(16)/2016, s. 70–752080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1976Temat zrealizowano w ramach badań statutowych Zakładu Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Rzeszowskiego.Artykuł przedstawia zagadnienia dotyczące kompetencji społecznych nauczycieli akademickich związanych z komunikowaniem się przy wykorzystaniu technologii informacyjnych. W artykule dokonano określenia cech będących wskaźnikami narzędzia badawczego, jakim jest Q-test wykorzystany w przygotowaniu pracy doktorskiej.The article presents a number of issues concerning social skills of academics related to communicating by means of state-of-the-art technology has been put forward. The article includes features that are indicators of a research tool used in my Ph.D. dissertation.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/nauczyciel akademickikompetencjekompetencje społeczneQ-testkomunikacjaacademic teacherskillssocial skillscommunicationKompetencje komunikacyjne jako komponent kompetencji społecznych nauczycieli akademickich – założenia do badańThe communicative competence as a part of social skills by academics – research assumptionsarticle10.15584/eti.2016.2.8