Romanek, Beata2017-09-052017-09-052017Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(19)/2017, s. 47–522080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2942Artykuł przedstawia najważniejsze zjawiska we współczesnej polszczyźnie oraz ich znaczenie dla rozwoju języka dzieci. Omawia także rolę szkoły i mediów w kształtowaniu języka mówionego i pisanego młodego pokolenia. Wskazuje negatywny wpływ mediów oraz zadania szkoły w edukacji językowej uczniów.The article presents the most important phenomena in contemporary polish language and their importance for the development of children's language. It also discusses the role of schools and the media in shaping the spoken and written language of the younger generation. It indicates the negative influence of the media and the school assignment in language education pupils.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/uczeństyl potocznyjęzyk mówionyjęzyk pisanywulgaryzmpupilcolloquial stylespoken languagewritten languagevulgarismKierunki przemian w języku uczniówDirections of Changes in Pupils Languagearticle10.15584/eti.2017.1.52450-9221