Kucharczyk, ZygmuntWalasek, Tomasz2017-10-252017-10-252017Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)/2017, s.242–2472080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3092W artykule przedstawiono model kształcenia na odległość przyjęty aktualnie w Politechnice Częstochowskiej. Przedstawiono kolejne etapy wprowadzania e-learningu w uczelni, w tym doświadczenia związane z przygotowaniem uczelni do realizacji e-zajęć. Omówiono ramy organizacyjne, formalne i metodologiczne przyjętego modelu kształcenia komplementarnego, szczególny nacisk kładąc na dokumentację związaną z przygotowaniem e-kursów. Jako platformę e-learningową wybrano Open Source CMS Moodle.The article presents a model of distance education currently applied at the Technical University of Czestochowa. It outlines the stages of implementation of e-learning in the university, including preparation of the university to offer and carry out e-classes. The organizational, formal and methodological frameworks for the adopted complementary teaching/learning model have been discussed, with emphasis put on documentation required in the development process of a given e-course. The e-learning platform used at the Czestochowa University of Technology is Open Source CMS Moodle.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/e-learningszkoła wyższaorganizacjajakośćuniversityorganisationqualityModel kształcenia na odległość na przykładzie Politechniki CzęstochowskiejModel of Distance Education on the Example of Czestochowa University of Technologyarticle10.15584/eti.2017.2.322450-9221