Zalesińska, Małgorzata2018-02-132018-02-132017Polish Journal for Sustainable Development T. 21, cz. 2 (2017), s. 161–1682450-3746http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3316Zastosowanie technologii LED w reklamie zewnętrznej otworzyło nowe możliwości oddziaływania na psychikę potencjalnych odbiorców. Często jednak sposób prezentowania treści reklamowych pozostawia wiele do życzenia, szczególnie po zapadnięciu zmroku, kiedy luminancje występujące w otoczeniu tych obiektów są wielokrotnie niższe, niż luminancje samych powierzchni ekranów. W artykule przedstawiono podstawowe rozwiązania technologiczne w zakresie wyświetlania obrazów na ekranach LED, pokazano atrakcyjność tego typu nośników z punktu widzenia właścicieli, określono podstawowe zagrożenia dla kierowców oraz przedyskutowano uciążliwość reklam dla okolicznych mieszkańców.The use of LED technology in outdoor advertising has opened up new possibilities impact on the psyche of the potential recipient. However a way of presenting advertising content leaves much to be desired, especially, after dark, when the luminance in the environment of these objects are several times lower than the luminance of the surface screens. The article presents the basic technological solutions for displaying images on LED screens, showing the attractiveness of this type of media, from the point of view of the owners, identified key risks for drivers and discussed nuisance to people living near such billboards.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/reklama zewnętrznabillboardy LEDtechnologia LED w reklamiebezpieczeństwo ruchu drogowegouciążliwość reklam LEDoutdoor advertisingLED billboardsLED technology in advertisingroad saftynuisance of LED billboardsZewnętrzna reklama LED – nowa technologia i nowe zagrożeniaarticle10.15584/pjsd.2017.21.2.182451-2672