Garwol, Katarzyna2018-10-172018-10-172018Dydaktyka Informatyki T. 13 (2018), s. 113–1182083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3938Artykuł podejmuje problematykę cyberprzestępczości w szkole, a zwłaszcza najbardziej obecnego wśród uczniów zjawiska cyberprzemocy rówieśniczej. Po omówieniu form szkolnej cyberprzemocy następuje próba charakterystyki problemu i określenia skali zjawiska. W ramach podsumowania zwrócono uwagę na wybrane procedury zapobiegania i postępowania w przypadku ujawnienia tego typu zachowań oraz konieczność uświadamiania młodzieży w tym zakresie.This article raises the problem of cybercrime in school, especially the most present phenomenon of peers-cyberbullying among students. After discussing the forms of school cyberbullying, there is an attempt to characterize the problem and determine the scale of this phenomenon. Within the summary, attention was paid to the selected procedures of preventing and also dealing with such type of behavior, in case of disclosure. Moreover, the need to make youth aware of cybermechanism was stressed.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/cyberprzestępczośćcyberprzemocszkołauczeńInternetcybercrimecyberbullyingschoolstudentPolska szkoła w dobie zagrożenia cyberprzestępczościąPolish school in the age of cybercrime threatarticle10.15584/di.2018.13.142543-9847