Iskierka, Iwona2020-12-072020-12-072020Dydaktyka Informatyki T. 15 (2020), s. 151–1612083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5839Praca dotyczy możliwości wykorzystania technik grafiki komputerowej w przekazie reklamowym. Przedstawiono zagadnienia związane z grafiką komputerową i tworzeniem reklamowych projektów graficznych. Omówiono wybrane zasady projektowania graficznego. Zwrócono uwagę na aspekty prawne związane z funkcjonowaniem elementów reklamowych i znaków towarowych.The work concerns the possibility of using computer graphics techniques in an advertising message. Issues related to computer graphics and creation of graphic advertising projects were presented. Selected principles of graphic design are discussed. Attention was paid to legal aspects related to the functioning of advertising elements and trademarks.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/reklamatechniki graficzneznak towarowyadvertisinggraphic techniquestrademarkTechniki grafiki komputerowej w reklamieComputer graphics techniques in advertisingarticle10.15584/di.2020.15.112543-9847