Czerski, Wojciech2017-06-082017-06-082017Dydaktyka Informatyki T. 12 (2017), s. 180–1862083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2506W niniejszym artykule dokonano próby usystematyzowania zagadnień związanych ze zdefiniowaniem oraz katalogiem kompetencji informatycznych nauczycieli. Porównane zostały również dokumenty odnoszące się do kształcenia nauczycieli, w celu oceny zachodzących na przestrzeni lat zmian w prawodawstwie oświatowym.The present article attempts to systematize the issues involved in defining and directory competences of teachers. Compared are also documents relating to the training of teachers, in order to evaluate occurring over the years, changes in educational legislation.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/standardy kształcenia nauczycielitechnologie informacyjno-komunikacyjnestandards of teacher traininginformation and communication technologiesEwolucja katalogu kompetencji informacyjnych nauczycieliEvolution of directory information literacy teachersarticle10.15584/di.2017.12.212543-9847