Lorek, MarlenaPieczywok, Andrzej2019-08-132019-08-132019Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(27)/2019, s. 209–2152080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4826W niniejszym artykule zaprezentowano wyzwania stojące przed edukacją dla bezpieczeństwa w dobie społeczeństwa informacyjnego i zagrożeń związanych z cyberprzestępczością. W związku ze zmianami technologicznymi, które zachodzą w szybko i gwałtownie zmieniającym się współczesnym społeczeństwie, pojawiają się nowe kategorie zagrożeń dla bezpieczeństwa współczesnego człowieka. W rezultacie skuteczna i efektywna edukacja dla bezpieczeństwa musi reagować na zmiany, które przejawiają się w postaci nowych zagrożeń.This article presents the challenges facing education for security in the era of information society and threats related to cybercrime. Due to technological changes, new categories of threats to the security of modern man appear. As a result, effective and effective education for safety must respond to changes that are manifested in the form of new threats.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/bezpieczeństwoedukacja dla bezpieczeństwaspołeczeństwo informacyjnecyberprzestępczośćsecurityeducation for securityinformation societycybercrimeRola edukacji dla bezpieczeństwa w kontekście zagrożeń cyberprzestępczościąThe Role of Education for Security in the Context of Cybercrime Threatsarticle10.15584/eti.2019.1.272450-9221