Andrzejewska, Magdalena2019-03-052019-03-052018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 211–2172080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4378Nauczanie i uczenie się programowania to trudny proces, a wskaźniki niepowodzeń edukacyjnych na kursach z podstaw programowania są wysokie. W artykule zaprezentowano wyniki sondażu przeprowadzonego wśród studentów I roku informatyki, którego celem było poznanie opinii respondentów na temat czynników wpływających na te niepowodzenia. Uzyskane wyniki wskazują, że decydujące znaczenie ma motywacja studentów oraz trudności związane z nabywaniem umiejętności programistycznych.Teaching and learning fundamental programming is a difficult process and the failures rates of students on these subjects are high. The article describes the results of a survey conducted among CS1 students in order to get to know their opinion on the factors that affect these failures. In the respondents' opinion, the motivation of students and difficulties related to the acquisition of programming skills are decisive ones.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/informatykanauczanie i uczenie się programowaniapodstawy programowaniacomputer scienceteaching and learning programmingintroduction to programmingPrzyczyny niepowodzeń edukacyjnych studentów informatyki na wstępnych kursach programowaniaFactors Affecting of Computer Science Students’ Failure in an Introductory-level Programming Coursesarticle10.15584/eti.2018.4.292450-9221