Pękala, Anna2018-03-272018-03-272017Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(22)/2017, s. 135–1402080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3455Jedną z form aktywności muzycznej realizowaną w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym jest słuchanie muzyki. Pełne uczestnictwo w percepcji wymaga specjalnego przygotowania. Dzięki metodzie Batii Strauss poznanie utworu muzycznego staje się dla młodego, niedoświadczonego słuchacza nie tylko łatwiejsze w odbiorze, ale przede wszystkim rozwija jego aktywność twórczą.Listening to music is one of forms of music activity implemented in work with kindergartenage children. Complete participation in perception requires special preparation. Thanks to Batti Strauss method getting to know a piece of music for a young inexperienced listener becomes not only easier in reception but above all develops his creative activity.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/metoda aktywnego słuchaniaaktywność twórczadziecko w wieku przedszkolnymactive listening methodcreative activitykindergarten age childWykorzystanie metody aktywnego słuchania w rozwijaniu aktywności twórczej dzieci w wieku przedszkolnymApplication of the Active Listening Method in the Development of Creative Activity for Kindergarten Age Childrenarticle10.15584/eti.2017.4.172450-9221