Dołęga, Przemysław2023-01-052023-01-052021-12Dydaktyka Polonistyczna, nr 7(16)2021, s. 237–2522451-0939https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8474Celem niniejszego artykułu jest próba sklasyfikowania obecnych w Internecie polonistycznych memów. Tekst opisuje ich cechy charakterystyczne, a także wady i zalety wykorzystywania ich w szkole. W dobie kryzysu wartości nauczyciel musi nauczyć się oswajać świat wirtualny i uczynić go swoim sprzymierzeńcem w edukacji.The aim of the paper is to try and classify Polish language memes found on the Internet. The study gives an account of their characteristic features as well as provides the pros and cons of using them in school. In times of the Internet crisis of values, the teacher must learn to tame the virtual world and make it an ally in education.polAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/memyjęzyk polskiAdam MickiewiczJuliusz SłowackiIzabela ŁęckaArtur Schopenhauernosacze sundajskiememesPolish languageSundai proboscisMemy na języku polskim. Opis specyfiki i próba klasyfikacjiarticle10.15584/dyd.pol.16.2021.18