Chudnicki, AndrzejMielczarek, Andrzej2018-10-192018-10-192018Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(23)/2018, s. 249–2542080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3979W artykule przedstawiono propozycję wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Omówione zostały założenia teoretyczne oraz wstępna ewaluacja działań zrealizowanych w ramach koła komputerowego funkcjonującego w internacie szkoły specjalnej.The article presents the use of information and communication technologies during work with children and young people with mild and moderate intellectual disabilities. The theoretical assumptions and the preliminary evaluation of activities realised within the computer course organized in the boarding school of the special school were discussed.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/niepełnosprawność intelektualnatechnologie informacyjno-komunikacyjnemłodzież niepełnosprawnaszkoła specjalnaintellectual disabilityinformation and communication technologiesyouth with disabilitiesspecial schoolsZastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną na II i III poziomie edukacyjnymThe Application of Information and Communication Technologies in the Education of Students with Intellectual Disabilities at II and III Educational Levelarticle10.15584/eti.2018.1.332450-9221