Gauda, Konrad2019-10-242019-10-242019Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(29)/2019, s. 251–2562080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5033W artykule poruszone są zagadnienia związane z miejscem i rolą architektury komputerów w procesie kształcenia informatycznego studentów. W dalszej części ukazane są przykładowe możliwości wykorzystywania aplikacji Digital Works w zakresie projektowania, budowy i symulacji cyfrowych układów sekwencyjnych.The article discusses the place and role of computer architecture in the process of IT education of students. In addition, examples of the possibilities of using Digital Works applications in the field of design, construction and simulation of digital sequential circuits are shown.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/architektura komputerówproces kształceniainformatykaDigital Workscomputer architectureeducation processcomputer scienceDigital Works applicationDigital Works jako narzędzie wspomagające kształcenie inżynierów informatyki w zakresie symulacji cyfrowych układów logicznychDigital Works as a Tool Supporting the Education of Computer Engineers in the Field of Digital Logic Circuit Simulationarticle10.15584/eti.2019.3.372450-9221