Smoleńska, Olga2019-06-282019-06-282019Polish Journal for Sustainable Development T. 23, cz. 1 (2019), s. 57–64http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4719Artykuł przedstawia formy edukacji ekologicznej świadczone w zagrodach edukacyjnych, gospodarstwach agroturystycznych i ośrodkach edukacji leśnej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. W szczególności opiera się na przykładzie szkoły leśnej ‘Barbarka’, jako jednego z wiodących ośrodków ekoturystycznych i dydaktyczno-naukowych w otoczeniu lasów i obszarów chronionych miasta Torunia, współpracującego z wieloma podmiotami z obszaru nauki i edukacji. Zaprezentowano także krótkie studia przypadków, dobrych przykładów i praktyk w wybranych obiektach.This article presents data on natural protected areas in the Kuyavian-Pomeranian Voivodship as well as forms of ecological education (ecoeducation) provided in educational farms, agritourism farm and forest education centers in this area. In particular, it is based on the example of the “Forest school Barbarka”, as one of the leading ecotourism centers surrounded by forests and protected areas near the city of Toruń.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/edukacja ekologicznaedukacja leśnaekoturystykaturystyka wiejskazrównoważony rozwójecological educationecotourism farmsforest educationrural tourismsustainable developmentFormy edukacji ekologicznej w informacji turystycznej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego na wybranych przykładacharticle10.15584/pjsd.2019.23.1.72451-2672