Bieganowska-Skóra, Anna2024-10-232024-10-232024-10Kultura-Przemiany-Edukacja - Numer specjalny (2024), s. 286-296978-83-8277-201-22300-9888https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/10955Film fabularny, jako element kultury popularnej, produkowany jest na potrzeby masowej widowni, ma odnieść sukces frekwencyjny i finansowy. Sposób przedstawiania informacji w filmie, sugeruje widzom określone interpretacje, daje pozór rzeczywistości. Uwzględniając oba te stwierdzenia i odnosząc się do dwóch pojęć: stereotypowego wizerunku oraz marki osobistej, poddano analizie, na przykładzie filmu „Cudowny chłopak” sposób przedstawiania w filmie fabularnym postaci dziecka z niepełnosprawnością.A feature film, as an element of popular culture, is produced for the needs of a mass audience and is expected to achieve both attendance and financial success. The way information is presented in the film suggests certain interpretations to the audience and gives the appearance of reality. Taking both of these statements into account and referring to two concepts: stereotypical image and personal brand, the method of presenting the character of a child with a disability in a feature film was analyzed, using the example of the film "Wonder".polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/model niepełnosprawnościdziecko niepełnosprawne w filmiemarka osobistawizerunek społecznydisability modeldisabled child in the filmpersonal brandsocial imageStereotypowy wizerunek czy marka osobista - film źródłem wiedzy o niepełnosprawnościStereotypical image or personal brand - film as a source of knowledge about disabilityarticle10.15584/kpe.spec.crae.2024.232544-1205