Mazur-Pączka, AnnaPodolak-Machowska, AgnieszkaKostecka, Joanna2017-06-122017-06-122016Polish Journal for Sustainable Development T. 20 (2016), s. 137–1442450-3746http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2538Opisano rolę filozofii przyrody jako przedmiotu humanizującego. Celem opracowania było także zwrócenie uwagi na cohausing jako zjawisko sprzyjające budowaniu zrównoważonego rozwoju. Zagadnienie to zaproponowano jako temat rozpoczynający rozważania (w ramach przedmiotu „Filozofia przyrody”) prowadzące do akceptacji retardacji tempa przekształcania zasobów przyrodniczych. Przy użyciu ankiety zbadano stosunek wybranych grup studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego do idei cohausingu.The role of "Philosophy of Nature" as a humanizing course was described. The aim of the elaboration was also to draw attention to the phenomenon of cohousing as effective in building sustainable development. The topic (as a part of the subject "Philosophy of Nature") was proposed as a start for considerations leading to the acceptance of the retardation of the rate of natural resources transformation. Using a questionnaire, the knowledge on cohousing was examined among some selected groups of students of the University of Rzeszow. This study may encourage the respondents to rethink the ways of reducing the negative human impact on the natural environment.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/filozofia przyrodycohousingmetody aktywizująceretardacja tempa przekształcania zasobów przyrodniczych"Philosophy of Nature"active methods for teachingretardation of the rate of natural resources transformationDydaktyka filozofii przyrody - Cohousingarticle10.15584/pjsd.2016.20.152451-2672