Juszczyk-Rygałło, Joanna2017-10-252017-10-252017Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)/2017, s.256–2612080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3094Upowszechnienie internetu i rozwój publikacji elektronicznych umożliwiły konstruowanie e-podręczników, w których używane są mechanizmy interakcyjności, hipertekstualności i elastyczności strukturalnej. W polskiej rzeczywistości oświatowej podręczniki w formie elektronicznej zostały dopuszczone do użytku szkolnego w 2009 r. U progu dekady ich edukacyjnego wykorzystywania pojawia się potrzeba refleksji teoretyczno-metodologicznej nad tożsamościowymi zadaniami nowoczesnych hipermedialnych e-podręczników. Tej tematyce poświęcony jest prezentowany artykuł.The popularization of Internet and development of electronic publications has allowed to build hypermedia textbooks, which use interactive mechanisms, hypertextuality and structural elasticity. In Polish education reality textbooks in electronic form were allowed for school use in 2009. Now, after almost a decade of their use, there is a need for theoretical and methodological reflexion on identity tasks of modern hypermedia textbooks. These issues are discussed in this article.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/edukacjapodręcznikhipertekstnowe mediamediatyzacjatożsamośćeducationtextbookhypertextnew mediamediatisationidentityHipermedialne e-podręczniki – nowe medium w edukacji tożsamościowejHypermedia Textbooks – a New Medium in Identity Educationarticle10.15584/eti.2017.2.342450-9221