Nieroba, Ewa2017-10-252017-10-252017Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)/2017, s.198–2072080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3086W artykule przedstawiono wpływ przemian społeczno-kulturowych na wzrost zachowań samobójczych wśród dzieci i młodzieży, ukazano wagę wiedzy suicydologicznej w pracy współczesnego nauczyciela, przedstawiono opinię nauczycieli na temat samobójstw (badania własne), a także sformułowano główne kierunki działań zaradczych.The article presents the influence of sociocultural changes on rising number of suicide rates among children and youth, points at the importance of suicidal knowledge in the work of temporary teacher, shows the teachers opinion on the issue of suicides ( own research) as well as formulates main directions of prevention.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/suicydologiasamobójstwodziecimłodzieżynauczycieleopiniaprofilaktykasuicidologysuicidechildrenyouthteachersopinionpreventionWiedza suicydologiczna jako niezbędny składnik kompetencji współczesnego nauczycielaKnowledge of Suicidology as a Core Element of the Contemporary Teacher’s Competencearticle10.15584/eti.2017.2.262450-9221