Kuźmińska-Sołśnia, Beata2018-10-172018-10-172018Dydaktyka Informatyki T. 13 (2018), s. 121–1282083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3939Zgodnie z nową podstawą programową, umiejętność programowania staje się elementem powszechnego kształcenia. Niniejszy artykuł zwraca uwagę na wyzwania w zakresie włączenia w system edukacji nauki programowania wśród najmłodszych. U wielu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej konieczność wprowadzania elementów programowania do zajęć dydaktycznych potęguje lęk, szczególnie z uwagi na niewystarczające przygotowanie informatyczne, potwierdzone w badaniach ankietowych.In accordance with the new core curriculum, programming skills become part of general education. This article draws attention to the challenges related to the inclusion of the programming science among the youngest in the education system. For many teachers of early school education, the necessity to introduce programming elements to didactic classes intensifies the anxiety, especially due to insufficient IT preparation, confirmed in surveys.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/edukacjakodowanienauka programowaniaeducationcodingprogramming learningNauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszychTeaching programming/coding in children's educationarticle10.15584/di.2018.13.152543-9847