Solecka, Anna2019-03-062019-03-062018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 529–5342080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4425Artykuł powstał pod kierunkiem opiekuna Koła Naukowego „Edukacja bez granic”, dr. hab. prof. UR Wojciecha Walata.Artykuł zawiera charakterystykę szkoły, która jest nie tylko instytucją oświatową, ale także miejscem spełniania różnorodnych zadań i celów. Przybliża również historię wychowania, która zmieniała się pod wpływem wydarzeń i potrzeb ludzi w danych epokach. W artykule przedstawiono propozycję metodologii badań, która umożliwi scharakteryzowanie współczesnej „dobrej szkoły” pod wieloma aspektami z punktu widzenia nauczycieli, rodziców i uczniów.The article contains the characteristics of the school, which is not only an educational institution, but also a place to fulfill various tasks and goals. It also brings up the history of education, which changed under the influence of events and needs of people in particular epochs, perfecting it. The article presents a research methodology proposal that will allow characterizing the contemporary “good school” in many aspects from the point of view of teachers, parents and students.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/szkołaprzestrzeń edukacyjnaschooleducational space„Dobra szkoła” dawniej a dziś w opinii dzieci, rodziców i nauczycieli – propozycja metodologii badań„Good School” in the Past and Today in the Opinion of Children, Parents and Teachers – a Proposal for Research Methodologyarticle10.15584/eti.2018.4.762450-9221