Motyka, Agnieszka2023-01-042023-01-042021-12Dydaktyka Polonistyczna, nr 7(16)2021, s. 186–1932451-0939https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8470W odwołaniu do praktyki autorki jako nauczycielki języka polskiego w szkole podstawowej w artykule została przedstawiona krótka diagnoza dotycząca braku zainteresowania uczniów lekturami. Artykuł pokazuje też propozycje pracy z tekstem w czasie zmian (z)reformowanej szkoły zarówno tej zdalnej, jak i stacjonarnej.The paper is a brief assessment of a lack of interests in obligatory reading by students, prepared based on the author’s experience as a primary school teacher. The study provides some suggestions of working with the text during the period of change resulting from the school reform pertaining not only to classroom learning but also e-learning.polAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/szkoła zdalna i stacjonarnametody pracy z uczniamiuważne czytanielapbookfilmmapa myślie-learningclassroom learningmethods of working with studentsclose readingvideomind mapLektury i współczesny nastolatek w (nie)nowoczesnej szkole – próba diagnozy i propozycje rozwiązań metodycznycharticle10.15584/dyd.pol.16.2021.14