Karaś, Piotr2021-10-152021-10-152021-10-26http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/6835Promotor: dr hab. Marta Wrońska, prof. UR - 371 s.Dysertacja dotyczy analizy stanu wykorzystania platform e-learningowych w szkołach ponadpodstawo wych i przedstawia perspektywy rozwoju. Badania uka zujące aktualną kondycję infrastruktury informatycznej szkół zostały przeprowadzone we wszystkich szkołach ponadpodstawowych w Polsce przed ich zamknięciem z powodu zaistniałej pandemii. Można zadać pytania: czy system edukacji w Polsce został właściwie przygotowa ny na powstałą sytuację, czy nauczyciele byli także przygotowani do prowadzenia zajęć zdalnych i przygo towali kursy w oparciu o modele e-learningowe? jak przedstawia się infrastruktura informatyczna szkół pod względem dostępu do Internetu w tym bezprzewodo wego, tak aby móc prowadzić zajęcia w każdej klasie wsparte zasobami Sieci? kto nią zarządza w celu utrzy mania sprawności, odpowiedniej wydajności i bezpie- czeństwo danych? Projekt badań zakładał udzielenie odpowiedzi na następujące problemy główne wynikające z celów pra cy, a mianowicie: Jaka jest infrastruktura informatyczna szkół po nadpodstawowych? W jakim stopniu nauczyciele badanych szkół wy korzystują platformy e-learningowe w procesie kształcenia? W jakim stopniu badani nauczyciele są przygo towani do wykorzystywania platform e learningowych w procesie kształcenia? Jaka jest opinia uczniów szkół ponadpodstawo wych dotycząca wykorzystania w procesie ucze nia się platform e-learningowych i kursów tam umieszczanych? Praca składa się z siedmiu rozdziałów, w których podję to próbę ujęcia problematyki wykorzystania platform e learningowych w różnych aspektach realiów szkolnych.The research design was to answer the following main problems arising from the objectives of the study, namely: What is the IT infrastructure of secondary schools? To what extent do teachers of the studied schools use e-learning platforms in the educa tional process? To what extent are the studied teachers pre pared to use e-learning platforms in the educa tional process? What is the opinion of secondary school stu dents on the use of e-learning platforms and courses in the learning process? The work consists of seven chapters which attempt to cover the issue of using e-learning platforms in various aspects of school reality.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/e-learningICTplatformy e-learningoweinfrastruktura informatyczna szkółe-learning platformsIT infrastructure for schoolsWykorzystanie platform e-learningowych w szkołach ponadpodstawowych. Stan aktualny i perspektywy rozwojuUse of e-learning platforms in secondary schools. Cur rent state and prospects for developmentdoctoralThesis