Morańska, Danuta2017-09-072017-09-072017Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(19)/2017, s. 222–2272080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2967Społeczeństwo informacyjne wymaga kształtowania kompetencji, które zapewnią sprawne funkcjonowanie w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości stanowiącej synergię świata rzeczywistego i wirtualnego. Jedną z nich jest umiejętność uczenia się rozumiana szeroko nie tylko jako zdolność człowieka do uczenia się, ale również umożliwiająca uzyskanie wiedzy o sobie jako podmiocie uczącym się. W artykule przedstawiono model realizacji edukacji zdalnej w kształceniu akademickim sprzyjający rozwojowi refleksyjności w uczeniu się.Information society requires shaping competences which provides effective functioning in a dynamically changing reality. This reality constitutes the synergy of real and virtual worlds. One of the competences is the ability to learn. It is broadly understood not only as a skill to learn but also as the competence enabling to obtain knowledge about a learner. In the paper the model of the academic education distance education implementation that fosters the reflexive learning is presented.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/społeczeństwo informacyjnerefleksyjne uczenie sięmetauczenieedukacja zdalnainformation societyreflexive learningmeta-learningdistance learningRefleksyjne uczenie się w akademickiej edukacji zdalnejReflexive Learning in the Academic Distance Educationarticle10.15584/eti.2017.1.302450-9221