Kazanowski, Zdzisław2018-10-192018-10-192018Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(23)/2018, s. 231–2362080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3976Artykuł prezentuje wyniki analizy demograficznych uwarunkowań gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością. W badaniach uczestniczyło 422 uczniów liceum. Wyniki badań ujawniły istotną rolę płci, miejsca zamieszkania oraz wykształcenia ojca w określaniu dojrzałość badanych do uczestnictwa w integracyjnych formach edukacji.The paper presents the results of a demographic analysis of the conditions of youth readiness for school integration of peers with disabilities. The study involved 422 high school students. The findings revealed the important role of gender, place of residence as well as the father's education in determining the maturity of the subjects to participate in integrative forms of education.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/kształcenie integracyjnegotowość do integracji szkolnejintegracja rówieśniczaintegration educationreadiness for school integrationpeer integrationDemograficzne uwarunkowania gotowości młodzieży do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnościąDemographic Conditions of Youth Readiness for School Integration of Peers with Disabilitiesarticle10.15584/eti.2018.1.302450-9221