Adamczewski, Piotr2022-05-202022-05-202011Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 22 (2011), s. 88–95978-83-7338-708-91898-5084http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/7863W artykule omówiono rolę, jaką w nowoczesnych organizacjach odgrywają kluczowe kompetencje w zakresie zarządzania wiedzą w organizacjach społeczeństwa informacyjnego. Zasadnicze relacje gospodarcze realizowane są bowiem w warunkach e-biznesu, czyli sieciowego funkcjonowania partnerów rynkowych z wykorzystaniem ICT.Traditional human-based activities are increasingly challenged by Information and Communication Technology (ICT). This paper discusses how to deploy key competencies of ICT in knowledge management (KM). A KM-systems offers integrated services to deploy KM instruments for networks of participants, i.e. active knowledge workers, in knowledge-intensive business processes along the entire knowledge life cycle in information society.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Kluczowe kompetencje ICT w organizacji zorientowanej na zarządzanie wiedząarticle