Myśliwiec, Katarzyna2016-11-142016-11-142016Wojciech Walat, Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(17)/2016, s. 191–1962080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2043Funkcjonowanie człowieka w dobie dynamicznego rozwoju technologii, szerokiego dostępu do wiedzy, a także możliwości komunikowania się ludzi z najodleglejszych zakątków świata zdeterminowało formowanie się społeczeństwa informacyjnego. Raporty statystyczne potwierdzają, że aktywnymi użytkownikami technologii informacyjno-komunikacyjnych są również dzieci. W niniejszym artykule poruszona zostanie problematyka obywatelstwa dziecka w młodszym wieku szkolnym w społeczeństwie informacyjnym.Dynamic development of technology, broad access to knowledge and the possibility of communication with people from distant places of the world conditioned formation of an information society. Statistical reports confirm that children are active users of information and communication technologies. In the paper there will be discussed the issue of citizenship early school age child in the information society.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/dziecko w młodszym wieku szkolnymspołeczeństwo informacyjnetechnologie informacyjno-komunikacyjneEarly school-age childinformation societyinformation and communication technologiesUczniowie klas I–III szkół podstawowych miejskich i wiejskich jako użytkownicy narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnychStudents in grades I–III of primary schools in urban and rural areas as the users of the ICT toolsarticle10.15584/eti.2016.3.29